شیمی دوازدهم بدون تردید مهم‌ترین منبع از منابع سه گانه کنکور سراسری است. این کتاب که از چهار فصل تشکیل شده است، به طور کلی بیشترین تعداد تست‌ها را در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است.

بسیاری از دانش‌آموزانی که به دلیل کم‌اهمیت شمردن کنکور سراسری در سال‌های دهم و یازدهم آن جدیت لازم را برای آمادگی در درس شیمی کنکور ریاضی یا تجربی نداشته‌اند، در سال دوازدهم کمر همت را بسته و سعی می‌کنند با جدیت بسیار بیشتری برای شیمی دوازدهم بخوانند. به همین دلیل هم هست که کلاس خصوصی شیمی دوازدهم یا همان تدریس خصوصی شیمی کنکور از بین کلیه کلاس‌های خصوصی شیمی دبیرستان، پرطرفدارترین و مهم‌ترین کلاس و ابزار آموزشی در این درس محسوب می‌شود.

معرفی فصل‌های شیمی دوازدهم

همانطور که به عنوان یک دانش‌آموز دوازدهمی ریاضی یا تجربی به خوبی می‌دانید، شیمی دوازدهم از 4 فصل تشکیل شده است:

 فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی

مباحثی مانند رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و نقش شیمی در آن، شوینده‌های صابونی و غیرصابونی، پاک‌کننده‌های خورنده، اسیدها و بازها و حل مسائل محاسباتی شامل استوکیومتری شوینده‌ها و مباحث محاسباتی اسیدها و بازها (واکنش‌های خنثی شدن، اسید قوی، باز قوی، اسید ضعیف و…) در این فصل جای گرفته‌اند.

فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه‌ی شیمی

واکنش‌های الکتروشیمی (اکسایش و کاهش)، مفاهیم الکتروشیمی (تعریف اکسنده، کاهنده، قدرت اکسندگی، قدرت کاهندگی و…)، انواع سلول‌های الکتروشیمیایی، برقکافت، پالایش عناصر، نیروی محرکه الکتروموتوری (emf) و… جزو مباحث این فصل چالش برانگیز هستند.

فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

این فصل که کمتر حالت محاسباتی داشته و بیشتر مفهومی و حفظی است، جزو فصل‌های جذاب و دوست‌داشتنی برای افرادی است که می‌خواهند حداقلی را در شیمی کنکور بزنند! چرا که سوالات آن به نسبت بسیار ساده هستند و می‌توان به سادگی به تمام آن‌ها پاسخ صحیح داد. این فصل به طور خاص به جامدات کووالانسی و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با جامدات مولکولی و یونی می‌پردازد.

فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر

این فصل با رویکرد کاربردهای محیط زیستی شیمی به خصوص در بحث پاکیزگی هوا و مبارزه با آلودگی‌های حاصل از خودروها طراحی شده است. در این فصل نیز بیشتر مسائل مفهومی و حفظی هستند و جای خالی سوالات محاسباتی (که اغلب دشوارتر محسوب می‌شوند) نیز به خوبی حس می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید حداقلی از درصد را در شیمی کنکور بزنید، به هیچ وجه این فصل آسان را از دست ندهید!

از مهم‌ترین مباحث دیگر این فصل می‌توان به تغییر حجم سامانه در تعادل گازی و سنتز مولکول‌های آلی اشاره کرد.

کلاس خصوصی شیمی دوازدهم (کنکور)

مراحل برگزاری کلاس خصوصی شیمی دوازدهم (کنکور) در تیم اساتید شیمی ایران به این صورت است:

  1. ابتدا از طریق لینک موجود در انتهای همین صفحه نسبت به ثبت نام در کلاس اقدام کنید.
  2. با گذشت حداکثر چند ساعت از ثبت نام شما، استاد دوره با شما تماس گرفته و برای برگزاری کلاس هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آورد.
  3. سعی کنید برای هر چه بهتر شدن کیفیت کلاس، موارد زیر را پیش از شروع کلاس‌ها برای استاد ارسال کنید: نام کتابی که رفرنس درس است یا فایل آن (ضروری)، جزوه‌ی درس (اختیاری)، نمونه سوالات ترم پیشین (اختیاری)
  4. کلاس‌ها شروع شده و بعد از برگزاری آن‌ها در آزمون خود شرکت می‌کنید و در صورتی که همه چیز خوب پیش برود با نمره‌ای عالی آن درس را پاس خواهید کرد!

* نکته: لازم به ذکر است کلیه کلاس‌های تیم اساتید شیمی ایران که از طریق لینک ثبت نامی صورت می‌گیرد به صورت مجازی تشکیل می‌شوند. برای رزرو کلاس حضوری با پشتیبانی تماس بگیرید.

دبیر کلاس خصوصی شیمی دوازدهم (کنکور)

کلاس های خصوصی شیمی کنکور تیم اساتید شیمی ایران در حال حاضر توسط اساتید زیر برگزار می‌شود:

* نکته: تخصیص اساتید فوق به دوره کلاس خصوصی شیمی دوازدهم شما، توسط تیم اساتید شیمی ایران صورت می‌گیرد. با این حال در صورتی که تمایل دارید با استاد خاصی کلاس داشته باشید، می‌توانید در قسمت توضیحات سفارش این موضوع را درج کنید.

مشاوره کلاس خصوصی شیمی دوازدهم

در صورتی که برای شرکت در کلاس خصوصی شیمی دوازدهم مردد هستید و سوال دارید که آیا این دوره می‌تواند اهداف تحصیلی مورد نظر شما را تامین کند یا خیر؟ جای هیچ نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر به صورت مستقیم با اساتید شیمی ایران در تماس باشید:

اطلاعات دوره خصوصی شیمی دوازدهم

  • نام دوره: کلاس خصوصی و فشرده شیمی دوازدهم دبیرستان

  • استاد دوره: تیم اساتید شیمی ایران

  • تعداد جلسات: قابل انتخاب در سبد خرید

  • زمان‌بندی: توافقی

  • نوع دوره: ۱۰۰٪ مجازی

  • شهریه دوره: هر جلسه ۴۰۰ هزار ت

  • گارانتی: برای این دوره گارانتی تعریف نشده است

مقررات کلاس خصوصی شیمی دوازدهم

⚠️ قوانین و مقررات:
  • در صورتی که در بخش نام استاد یک دوره، عبارت “اساتید شیمی ایران” ذکر شده باشد، استادی که به آن دوره‌ی خصوصی یا گروهی تعلق می‌گیرد، متناسب با سطح کلاس بوده و در این صورت استاد توسط تیم اساتید شیمی ایران تعیین می‌گردد. در چنین شرایطی بعد از ثبت نام از سوی تیم پشتیبانی برای هماهنگی بیشتر و ارائه اطلاعات تکمیلی با شرکت‌کنندگان تماس گرفته خواهد شد.
  • شرکت‌کنندگان موظف هستند از به اشتراک گذاری مطالب کلاس یا دوره پشتیبانی استاد (اعم از مطالبی که در چت خصوصی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ یا تلگرام گفته می‌شود، وویس استاد، ویدیو و صدای استاد در کلاس درس، توصیه‌های استاد، فایل‌های ارسالی استاد و غیره) با هر شخص ثالث دیگری یا در هر پلتفرم عمومی و خصوصی مجازی یا غیرمجازی پرهیز نمایند.
  • مسئولیت کمّی و کیفی برگزاری کلاس‌ها با اساتید است. تیم اساتید شیمی ایران در برابر عودت شهریه تنها در صورت رضایت طرفین (استاد دوره و شرکت‌کننده) یا بر اساس حکم قضایی ابراز مسئولیت می‌کند.
  • در صورت عدم رضایت از یک دوره بعد از ثبت نام، شرکت‌کننده می‌تواند بر اساس آنچه در بخش “گارانتی” در قسمت توضیحات دوره آموزشی نوشته شده است، مبلغ مورد نظر را مطالبه نماید. در صورتی که یک دوره یا محصول فاقد بخش “گارانتی” باشد، امکان عودت شهریه موجود نیست.

قوانین و مقررات را مطالعه کرده و با آن موافقم

ثبت نام در دوره
5/5 - (1 امتیاز)